Rola narzędzi public relations w firmie

Klient nasz pan. Slogan ten jeszcze nigdy nie miał tak mocnego wydźwięku jak ma to miejsce obecnie. Budowanie trwałych więzi z klientami stanowi klucz do sukcesu. Jednak nie tylko klienci są ważni. Dostawcy, kontrahenci, potencjalni klienci, pracownicy – oni wszyscy oczekują Twojego zaangażowania. Dlatego też zwróć uwagę czy PR w Twoim przedsiębiorstwie pracuje poprawnie. Jak powinieneś się za to zabrać? Zapoznaj się z podstawowymi zadaniami i narzędziami public relations.

PR – czy rzeczywiście jest tak ważny?

public relations narzędziaPR można podzielić na dwie kategorie – wewnętrzny i zewnętrzny. W przypadku pierwszej są to wszystkie działania poprawiające komunikację pomiędzy osobami wewnątrz firmy. Pracownicy etatowi, tymczasowi, podwykonawcy, kadra kierownicza – oni wszyscy grają w jednej drużynie. Przy tak licznej grupie nie sposób o nieporozumienia. Dlatego też stosowane przez public relations narzędzia mają na celu poprawę komunikacji i akceptacji pomiędzy pracownikami. Narzędzia z których możesz skorzystać w swojej firmie to: audyty komunikacyjny, mailingi pracownicze, spotkania informacyjne, biuletyny i gazetki wewnętrzne, radiowęzły, konferencje i imprezy firmowe. PR zewnętrzny to nic innego jak budowanie wizerunku firmy w oczach społeczeństwa. Narzędzia w tym przypadku to: media relations, sponsoring, lobbing, zarządzanie sytuacją kryzysową, własne wydawnictwa. Wśród wymienionych narzędzi, niektóre pojęcia mogą być dla Ciebie obce. Zastanawiasz się czym jest lobbing? To nic innego jak upowszechnianie idei i wartości, którymi kieruje się firma. Brzmi znajomo prawda? Wiele organizacji w tym celu wykorzystuje kwestie, które są aktualnie na ustach wielu ludzi. Dbanie o środowisko, kwestie dyskryminacji czy aktualne wydarzenia na świecie. W wielu przypadkach aktywność taka przynosi wiele korzyści dla obu stron. Przedsiębiorstwa zwracają uwagę na ważne problemy w naszym społeczeństwie.

Zarówno PR wewnętrzny jak i zewnętrzny ma ogromne znaczenie. Nie da się nawet powiedzieć, że któryś z nich ma większą siłę. Przedsiębiorstwo, w którym panuje ciężka atmosfera pomiędzy pracownikami nie utrzyma się długo na rynku. Z kolei brak budowania świadomości na temat marki wśród klientów sprawi, że nie dotrzesz ze swoją wizją do nikogo. Staraj się więc w swoim przedsiębiorstwie korzystać ze wszystkich narzędzi PR.